سایت شیک : طراحی سایت

منشور تحول روابط عمومی ایران تدوین شد

منشور تحول روابط عمومی ایران تدوین شد

به گزارش سایت شیک، منشور تحول روابط عمومی ایران با هدف ایجاد تحول بنیادین در روابط عمومی و ارتقاء جایگاه آن در سازمان ها و جامعه، توسط اساتید و متخصصان روابط عمومی کشور تدوین و منتشر گردید.


حمید شکری خانقاه ـ مدرس دانشگاه در حوزه ارتباطات و روابط عمومی ـ بعنوان دبیر کارگروه تدوین منشور تحول روابط عمومی های کشور در رابطه با جزئیات تدوین منشور تحول روابط عمومی ایران توضیح داد: این منشور که شامل ۹ ماده است، چارچوبی جامع برای ارتقاء عملکرد، اثربخشی و مدیریت نظام ارتباطات سازمان ها (اعم از دولتی، نیمه دولتی و خصوصی) عرضه می دهد و با تاکید بر نگاههای نوین ارتباطی، استانداردهای بین المللی و با درنظر گرفتن نقش حیاتی روابط عمومی ها در پیشبرد اهداف توسعه ای کشور، تحقق اهداف سازمان ها و ارتقاء سطح آگاهی و اعتماد عمومی و ایجاد سرمایه اجتماعی، تدوین شده است.
شکری خانقاه با تکیه بر این که این منشور نقشه راهی نو برای اعتلای نظام ارتباطات یکپارچه کشور و دغدغه های متخصصان و کارشناسان روابط عمومی در مورد جایگاه روابط عمومی در کشور است، اظهار داشت: تدوین کنندگان این منشور آقایان داود زارعیان، حمید ضیایی پرور، احمد یحیایی ایله ای و بنده هر کدام با سه دهه تجربه موثر در محیط دانشگاهی و مدیریت روابط عمومی سازمانی و انتشار آثار علمی و کتاب های کاربردی در حوزه روابط عمومی اعتقاد دارند که با اجرای کامل آن، و همراهی و مشارکت سازمان ها و ارگان ها و انجمن های متولی میتوان شاهد تحولی چشم گیر در روابط عمومی ایران بود و به ارتقاء سطح آگاهی، افزایش اعتماد و ارتقاء مشارکت عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی کمک کرد.
وی افزود: برای تدوین این منشور جلسات و هم اندیشی های گوناگونی صورت گرفته و معتقدیم این سند استراتژیک می تواند بعنوان نقشه راهی برای تحول روابط عمومی در ایران مورد استفاده همه سازمانها، انجمن های تخصصی و دانش پژوهان قرار گیرد.


شکری خانقاه در ادامه اظهار داشت: ما با التزام به این اصول و کوشش برای بهبود مستمر نظام ارتباطات یکپارچه کشور، خواهیم توانست شاهد تحولی چشم گیر در جهت تعالی سطح آگاهی، افزایش اعتماد و ارتقاء مشارکت عمومی و در نهایت ایجاد سرمایه اجتماعی پایدار با ایجاد روابط عمومی راهبردی مردم مدار و سازمان محور در ایران باشیم.
دبیر کارگروه تدوین منشور تحول روابط عمومی های کشور در انتها مهم ترین محورهای این منشور را شرح داد که به شرح زیر است:
* تحول در فرایند جذب و آموزش نیروی انسانی: جذب نیروهای متخصص و متعهد، عرضه برنامه های آموزشی به روز و ایجاد فرصت های یادگیری و رشد فردی برای کارکنان.
* بازبینی در ساختار و تشکیلات سازمانی: طراحی ساختار سازمانی انعطاف پذیر و چابک، تعریف مشاغل تخصصی و تأمین تجهیزات و تکنولوژی های جدید.
* استقلال رای و مشارکت در تصمیم گیری های استراتژیک: حضور فعال روابط عمومی در تصمیم گیری های کلان سازمان و برخورداری از بودجه مستقل.
* رویکرد مساله محوری و برنامه ریزی راهبردی: شناسایی و تحلیل مسایل سازمان و تدوین برنامه های راهبردی با هدف دستیابی به اهداف کلان.
* نظام مندی فرآیندهای نوین ارتباطی و نوآوری: استفاده از تکنولوژی های جدید و ابزارهای دیجیتال، بخصوص هوش مصنوعی، برای ارتقاء ارتباطات.
* ارزیابی و اندازه گیری اثربخشی فرآیندها: تعیین شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) و سنجش مستمر اثربخشی اقدامات روابط عمومی.
* ایفای نقش روابط عمومی در توسعه ملی و مسئولیت اجتماعی: مشارکت در پروژه های ملی، ترویج فرهنگ سازمانی و ارزش های اخلاقی و رفتارهای مسئولانه.
* مدیریت ارتباطات راهبردی و اخلاق حرفه ای در بحران: تدوین برنامه های مدیریت بحران، رعایت اصول اخلاق حرفه ای و اطلاع رسانی شفاف و بموقع.
* اصلاح فرآیندهای ارتباطی سازمان ها با مردم: تسهیل و تسریع ارتباطات، حذف پیچیدگی های اداری و کاهش فساد اداری.
به قول شکری خانقاه منشور تحول روابط عمومی های کشور در اختیار تمامی سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی قرار گرفته است با بومی سازی و اجرای آن، گامی مهم در جهت توسعه پایدار کشور و تحول بنیادین روابط عمومی مدرن در جامعه برداشته شود.




منبع:

1404/02/27
11:36:45
5.0 / 5
93
تگهای خبر: آموزش , تكنولوژی , دیجیتال , كاربر
این مطلب سایت شیک را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
طراحی سایت شیک
لینک دوستان سایت شیك
طراح سایت شیک