سایت شیک : طراحی سایت

از سامانه و مرکز تماس پشتیبانی از کسب وکارهای اقتصاد دیجیتال چه می دانید؟

از سامانه و مرکز تماس پشتیبانی از کسب وکارهای اقتصاد دیجیتال چه می دانید؟

به گزارش سایت شیک، سامانه و مرکز تماس ۱۶۴۹ به منظور ایجاد ارتباط با کسب وکارهای اقتصاد دیجیتال و اطلاع رسانی از آخرین مصوبات و بخشنامه های دستگاههای ذیربط در قالب آئین نامه پشتیبانی از سکوها و کسب وکارهای اقتصاد دیجیتال است و ثبت شکایات، از دستگاه ها و سکوهای مشمول و پیگیری آنها دیگر هدفی است که در این پایگاه و مرکز دنبال می شود.



به گزارش سایت شیک به نقل از ایسنا، مهر ماه سال قبل بود که محدودیت هایی برای بعضی از سکوهای خارجی بنا بر تصمیمات مراجع ذیصلاح بوجود آمد و به دنبال این اقدام مشکلاتی برای مردم و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال به وجود آمد.

به دنبال کاهش این مشکلات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بعنوان مسئول کارگروه اقتصاد دیجتال دولت با همکاری اعضای این کارگروه کوشش کرد تا در این شرایط با همکاری نزدیک با سکوها و پلت فرم ها و دستگاه های اجرایی که ظرفت هایی بر پایه قانون دارند نوعی همدلی شکل بگیرد و مردم بتوانند کسب و کارهای صدمه دیده خویش را در فضای مجازی بازیابی کنند.

بنابراین از مهرماه سال ۱۴۰۱ تلاش بسیاری در دبیرخانه کارگروه اقتصاد دیجیتال و نمایندگان عضو این کارگروه شکل گرفت که منجر به تهیه بخشنامه ای با ۱۴ ماده و ۳۰ نوع حمایت شد و این بخشنامه باتوجه به تأکیدات رئیس جمهوری با سرعتی زیاد و خارج از بروکراسی ها، مراحل اداری خویش را طی و این بخشنامه بعد از تایید رئیس جمهوری نیمه آبان توسط معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ گردید.

به دنبال این مساله اواخر پاییز از سامانه و مرکز تماس پشتیبانی از کسب و کارهای اقتصاد دیجتال رونمایی گردید. این سامانه مقرر است که از یک سو مبین ظرفیت های موجود در سکوهای داخلی باشد و از طرف دیگر منعکس کننده بازخورد کسب وکارها از دستگاهها و سکوها و رفع چالش در چارچوب پنجره واحد. امیدواریم با ظرفیتی که به وجود آمده و با ارتباط نزدیکی که مابین دستگاه های اجرایی، سکوها و کسب وکارهای حوزه فضای مجازی ایجاد می شود، فضا برای مردم و کسب کارها حوزه اقتصاد دیجیتال آسان تر و امیدبخش تر شود.

سامانه ۱۶۴۹ علاوه بر این که بعنوان پایگاه الکترونیکی «آئین نامه پشتیبانی از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» مصوب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال به اطلاع رسانی اخبار می پردازد، در چارچوب یک مرکز تماس با همین شماره، آمادگی عرضه خدمات و پیگیری درخواست سکوها و کسب وکارها را هم دارد. اما با ورود به این سامانه در ابتدا سکوهایی که تا به هم اکنون مورد تأیید قرار گرفته است مشاهده می شوند؛ در قسمت دیگر این سایت دو عنوان پشتیبانی از دستگاهها و سکوها دیده می شود. بخش حمایت سکوها، حمایت هایی است که سکوها باید از کسب و کارهای اینترنتی انجام دهند و میتوان به مواردی مانند بازار الکترونیکی خرید و فروش، عرضه خدمات مالی و زیرساخت پرداخت و تبلیغات و اطلاع رسانی اشاره نمود.

در بخش بازار الکترونیکی گفته شده سکوها علاوه بر فراهم آوردن امکانات بازار الکترونیکی خرید و فروش و در معرض مشاهده قرار دادن کالا و خدمات و سایر امکانات بازارگاهی در رقابت با یکدیگر موظف می باشند برای کسب وکارها هم امکان عرضه بسته ویژه تبلیغاتی فراهم آورند تا وقتی که تعداد دنبال کنندگانشان به نصف زمانی که در سکوهای خارجی بودند؛ برسد.

همچنین در قسمت عرضه خدمات مالی و زیرساخت پرداخت اعلام شده است سکوها موظف می باشند خدمات پرداخت آنلاین مشتمل بر حساب امانی، خرید اعتباری، پس پرداخت و پرداخت مدت دار به کسب وکارها ارایه کنند. در قسمت سوم یعنی تبلیغات و اطلاع رسانی سکوها موظف شده اند برای کسب وکارها امکان عرضه بسته ویژه تبلیغاتی مجانی تا زمان رسیدن به نصف تعداد دنبال کننده در شرایط مشابه حضور در سکوهای خارجی فراهم آورند.





منبع:

1402/01/25
12:17:40
5.0 / 5
478
تگهای خبر: آنلاین , ارتباطات و فناوری اطلاعات , الكترونیكی , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
طراحی سایت شیک
طراح سایت شیک