اپلیکیشن های اندروید خصوصی تر می شوند
سایت شیک: برنامه گوگل برای محدود کردن ردیابی دیتا در مرورگر کروم توسعه پیدا کرده و اپلیکیشن ها در تلفن های هوشمند اندرویدی را تحت پوشش قرار می دهد.
به گزارش سایت شیک به نقل از ایسنا، هدف از پروژه "پرایوسی سندباکس" گوگل محدود کردن میزان اطلاعات کاربران است که تبلیغات کنندگان می توانند جمع آوری کنند.
شرکت اپل هم اکنون طراحان برنامه را وادار می کند قبل از ردیابی کاربران، از آنها اجازه بگیرند. این خبر گوگل ضربه ای به شرکت هایی مانند مِتا خواهد بود که به قرار دادن کد خود در اپلیکیشن ها برای ردیابی رفتار مصرف کننده متکی هستند.
مِتا ماه جاری اعلام نمود تغییرات حریم خصوصی اپل امسال ۱۰ میلیارد دلار به این شرکت شبکه اجتماعی ضرر خواهد زد. سیستم عامل اندروید گوگل در حدود ۸۵ درصد از تلفنهای هوشمند سراسر جهان استفاده می شود.
کوکیهای شخص ثالث که از سابقه وب گردی کاربران برای هدف قرار دادن آنها با تبلیغات استفاده می نمایند، تا سال ۲۰۲۳ در مرورگر کروم گوگل حذف خواهند شد.
گوگل در وبلاگی اعلام نمود حالا "پرایوسی سندباکس" را به اپلیکیشن های اندرویدی توسعه می دهد و روی راهکارهایی کار خواهدنمود که اشتراک گذاری دیتای کاربران را محدود خواهند کرد و بدون شناسه های فرا برنامه ای همچون آی دی تبلیغات کنندگان عمل می کنند. این شناسه ها برای جمع آوری اطلاعات توسط اپلیکیشن ها استفاده می شوند. گوگل اعلام نمود آنها را حداقل دو سال نگه خواهد داشت و در این فاصله، با صنعت تبلیغات روی سیستم جدیدی کار خواهدنمود. با این وجود برنامه خودرا تشریح نکرد.
اپل آوریل سال قبل تصمیم گرفت که طراحان برنامه باید جهت استفاده از شناسه برای تبلیغات کنندگان، اجازه کاربران را به شکل روشن دریافت نمایند. اطلاعات شرکت تبلیغاتی فلوری آنالیتیکس نشان میدهد کاربران آمریکایی در ۹۶ درصد اوقات با ردگیری شدن مخالفت می کنند.
وبلاگ گوگل از اپل نام نبرد اما در عوض به پلتفرمهای دیگر اشاره نمود که رویکرد متفاوتی برای حریم خصوصی تبلیغات دارند و به صراحت فناوریهای موجود مورد استفاده طراحان و تبلیغات کنندگان را محدود می کنند. این شرکت نوشت: ما بر این باوریم که بدون فراهم کردن مسیر جایگزین حفظ حریم خصوصی، چنین رویکردهایی می تواند غیر موثر باشد.
بر اساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، تلاشهای گوگل برای ایجاد جایگزین هایی برای کوکیهای شخص ثالث در مرورگر کروم، خیلی هم راحت نبوده است. این شرکت ابتدا سیستمی با نام اختصاری Floc را پیشنهاد کرد که با عدم استقبال کنشگران حریم خصوصی و تبلیغات کنندگان روبرو شد. هدف از این سیستم پنهان کردن هویت فردی کاربران با مرتبط کردن آنها به گروهی با سوابق وب گردی مشابه بود.
منبع: shiksite.ir
این مطلب سایت شیک را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب