سایت شیک : طراحی سایت

سرقت ۷۷۰ میلیون دلاری کلاهبرداران در شبکه اجتماعی

سرقت ۷۷۰ میلیون دلاری کلاهبرداران در شبکه اجتماعی

به گزارش سایت شیک گزارش جدید کمیسیون تجارت فدرال آمریکا نشان داد سال قبل کلاهبرداران شبکه اجتماعی سال پر کاری داشتند و در نتیجه آن بیشتر از ۹۵ هزار نفر در کلاهبرداریهای صورت گرفته در پلتفرمهای شبکه اجتماعی، ۷۷۰ میلیون دلار از دست دادند.



به گزارش سایت شیک به نقل از ایسنا، پول به سرقت رفته از راه کلاهبرداریهای شبکه اجتماعی در سال میلادی گذشته بیشتر از دو برابر ۲۵۸ میلیون دلاری بود که کلاهبرداران در سال ۲۰۲۰ به جیب زدند.

در این گزارش به دلیل رشد چشم گیر کلاهبرداریها در سال ۲۰۲۱ اشاره نشد اما خاطرنشان شد که گزارشهای کلاهبرداریها طی پنج سال قبل افزوده شده و رشد قابل ملاحظه ای در کلاهبرداریهای در ارتباط با سرمایه گذاریهای ساختگی در رمزارز وجود داشته است و این کلاهبرداریهای سرمایه گذاری حدود ۲۸۵ میلیون دلار معادل بیشتر از یک سوم ۷۷۰ میلیون دلار سرقت شده در سال میلادی گذشته را تشکیل دادند.

کلاهبرداریهای عاطفی هم طی سال های گذشته رشد قابل ملاحظه ای پیدا کرده اند. این کلاهبرداریها با درخواست دوستی از یک غریبه شروع شده و به صحبت و درخواست پول ختم می شوند. کلاهبرداریهای در ارتباط با خرید آنلاین هم فراگیر شده و اغلب آنها شامل عدم تحویل کالاهایی است که با تبلیغ در شبکه اجتماعی، خریداری می شوند.

فیس بوک و اینستاگرام دو پلتفرمی هستند که در این گزارش نام آنها آمده است. بر اساس گزارش کمیسیون تجارت فدرال آمریکا، بیشتر از یک سوم افرادی که در سال ۲۰۲۱ گزارش کردند پولشان را در یک کلاهبرداری عاطفی از دست دادند، اعلام کردند این کلاهبرداری در فیسبوک یا اینستاگرام اتفاق افتاده است. همینطور عمده کالاهای تحویل نشده در ارتباط با خریدهایی بودند که از راه فیسبوک و اینستاگرام انجام شده بودند و ۹ مورد از ۱۰ مورد گزارش شده در ارتباط با این دو اپلیکیشن بود.

سخنگوی شرکت مِتا (فیس بوک سابق) در واکنش به این مورد اظهار نمود: ما منابع قابل توجهی را برای مقابله با این نوع کلاهبرداریها و سوءاستفاده ها صرف می نماییم. همینطور این شرکت فراتر از تعلیق و حذف حسابها، صفحات و تبلیغات پیش می رود و ضد افراد مسئول اقدام حقوقی را دنبال کرده و همواره کاربران را تشویق می کنند در صورت مشاهده این رفتارها، آنها را گزارش دهند.

طبق گزارش انگجت، یکی از سفارش های جالب کمیسیون تجارت فدرال آمریکا این است که کاربران تبلیغات هدفمند را غیرفعال کنند چونکه کلاهبرداران با استفاده از ابزارهایی که برای تبلیغات کنندگان در پلتفرمهای شبکه اجتماعی فراهم شده، افراد را بر اساس جزئیات اطلاعات شخصی آنها مانند سن، علایق یا خریدهای قبلی، با تبلیغات دروغین هدف قرار می دهند. همینطور این کمیسیون سفارش می کند کاربران تنظیمات حریم خصوصی حساب شخصی خویش را فعال کرده و مراقب پیامهای درخواست پول بخصوص در چارچوب رمزارز یا کارتهای هدیه باشند.





منبع:

1400/11/09
23:09:26
5.0 / 5
873
تگهای خبر: آنلاین , اینستاگرام , سرمایه گذاری , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
طراحی سایت شیک
طراح سایت شیک