سایت شیک : طراحی سایت
حاكمیت سایبری در خارج از كشور-۱۸۸

2 قانون جدید سرویسهای دیجیتال در اتحادیه اروپا تایید شد

2 قانون جدید سرویسهای دیجیتال در اتحادیه اروپا تایید شد

پارلمان اتحادیه اروپا روز پنجشنبه پیش نویس لایحه ای را تصویب کرد که هدف آن کنترل روش های تبلیغاتی تهاجمی شرکتهای بزرگ فناوری است.


به گزارش سایت شیک به نقل از ورج، لایحه مذکور با ۵۳۰ رای موافق، ۷۸ رای مخالف و ۷۸ رای ممتنع تصویب گردید. قانون «سرویس های دیجیتال» که اولین بار در سال ۲۰۲۰ عرضه شده، اجازه نمی دهد پلت فرم هایی مانند گوگل، آمازون و فیسبوک از داده های حساس مانند نژاد، جنسیت و مذهب افراد برای تبلیغات هدفمند سوءاستفاده کنند. طبق این قانون سرویس ها باید به کاربران این قابلیت را بدهند تا به سادگی از ردیابی اطلاعاتشان صرفنظر و به پلت فرم ها فشار بیاورند تا محتوای غیرقانونی (مانند نفرت پراکنی یا کالاهای جعلی) را حذف نمایند. پل تانگ دولتمرد هلندی و یکی از اعضای پارلمان اتحادیه اروپا در توئیتر خود در اینباره نوشت: پارلمان با رای اکثریت قانون «سرویس های دیجیتال» را تأیید کرد. این یک برد بزرگ است. لایحه پیشنهادی تأیید شده شامل دو قانون است که پارلمان اتحادیه اروپا ماه گذشته هم درباره آنها توافق کرده بود که یکی از آنها ممنوعیت بر تبلیغات هدفمند برای کودکان و دیگری الگوهای تاریک است. الگوهای تاریک شامل عملکردی است که برخی پلت فرم ها با استفاده از آن کاربران را فریب می دهند تا داده هایشان را به اشتراک گذارند. هر شرکتی که این سیاست ها را نقض کند با جریمه های تا ۶ درصد درآمد جهانی خود روبرو می شود. خبرگزاری بلومبرگ هم در گزارشی نوشته است تصویب قانون سرویسهای دیجیتال موانع گوناگونی پیش رو دارد که یکی از آنها مذاکرات در هیأت اتحادیه اروپا است که در ۳۱ ژانویه شروع می شود. حزب دموکرات آمریکا هم لایحه ای مشابه هفته قبل معرفی نمود که در صورت تصویب تبلیغات هدفمند را نشانه می گیرد.


منبع:

1400/11/04
22:10:55
5.0 / 5
586
تگهای خبر: توئیتر , دیجیتال , سرویس , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
طراحی سایت شیک
طراح سایت شیک