سایت شیک : طراحی سایت

فیشینگ سایت های داخلی به بیشتر از 230 مورد رسید

فیشینگ سایت های داخلی به بیشتر از 230 مورد رسید

گزارشی از ۶۵۸ مورد خدمت عرضه شده توسط مرکز ماهر در مهر ماه سال ۱۴۰۰ انتشار یافته و نشان می دهد بیشترین فراوانی در ارتباط با فیشینگ سایت های داخلی بوده که بیشتر از ۲۳۰ مورد را شامل می شود.


به گزارش سایت شیک به نقل از ایسنا، گزارشی از ۶۵۸ مورد خدمت عرضه شده توسط مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای کامپیوتر ای) در مهر ماه سال ۱۴۰۰ در گراف های زیر قابل مشاهده می باشد. خدمات عرضه شده شامل فراوانی و نوع رخدادهای رسیدگی شده توسط مرکز، بخش های دریافت کننده این خدمات و نحوه آگاه شدن مرکز از این رخدادها است.
طبق این اطلاعات، بیشترین فراوانی رخداد به ترتیب در ارتباط با فیشینگ سایت های داخلی، آلودگی به بدافزار و بات، فیشینگ سایت های خارجی، شناسایی صدمه پذیری، افشای اطلاعات، دیفیس سایت، درخواست ارزیابی، گزارش های خبری، باج افزار، درخواست مشاوره و منع سرویس خارجی بوده است.
معنای فیشینگ (معنی phishing ) یک اصطلاح برای تشریح دزدی از فرد یا گروهی از کاربران، با استفاده از فرستادن ایمیل یا ایجاد صفحات مسموم است. این ایمیل ها و صفحات، برای جمع آوری طلاعات شخصی کاربران مانند اطلاعات حساب بانکی، اطلاعات اکانت های ایمیل و دیگر اطلاعات کاربران ایجاد می شوند.


نحوه آگاه شدن مرکز ماهر از رخداد هم در نمودار زیر آمده که نشان داده است بیشترین آمار از راه مراجع بین المللی به این مرکز رسیده است.


بیشترین اطلاع رسانی از راه منابع داخلی به ترتیب از سامانه هوشیار، گزارش آپاها، سامانه دانا، کارشناسان مرکز ماهر، سامانه تله بدافزار، گزارش بخش خصوصی، گزارش مردمی، سامانه بینا و گزارش نهادهای حاکمیتی رسیده است.


همینطور بخش های دریافت کننده خدمات از مرکز ماهر شامل اپراتورها، بخش خصوصی، دستگاههای حاکمیتی و بانکها و موسسات مالی می شود که تعداد دریافت این خدمات در نمودار زیر آمده است.


در نمودار بخش های حاکمیتی دریافت کننده خدمات از مرکز ماهر هم در ابتدا قوه قضاییه و به دنبال آن وزارت عتف، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ریاست جمهوری، وزارت بهداشت، وزارت دادگستری، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت نفـت، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و قوه مقننه قرار دارد.


با عنایت به اهمیت پاسخگویی به رخدادهای فضای تبادل اطلاعات و ایجاد مراکز پاسخگویی به حوادث فضای مجازی که در اغلب کشورها تحت عنوان مراکز CERT انجام شده است، مرکز ماهر بعنوان CERT ملی ایران در سال ۱۳۸۷ ایجاد و در سطح ملی فعالیت گسترده ای را برای پیشگیری و مقابله با حوادث فضای تبادل اطلاعات به عهده دارد.
این مرکز در حوزه فعالیتهای امداد و واکنشی موظف به رسیدگی فوری به حوادث فضای مجازی بر مبنای درخواست سازمان ها است. همینطور در حوزه فعالیتهای پیشگیرانه هم این مرکز وظیفه دارد تا به عرضه هشدارها، اعلانات، مخاطرات و ضعف های سامانه ها در سطح ملی و انتشار بسته های راهنما برای مقاوم سازی سامانه ها بپردازد.




منبع:

1400/08/03
10:04:33
5.0 / 5
1022
تگهای خبر: اپراتور , ارتباطات و فناوری اطلاعات , خدمات , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
طراحی سایت شیک
طراح سایت شیک