سایت شیک : طراحی سایت

اقتصاد اپلیکیشن ها ۱۷۱ میلیارد دلاری شد

اقتصاد اپلیکیشن ها ۱۷۱ میلیارد دلاری شد

به گزارش سایت شیک، بعد از اینکه اقتصاد اپلیکیشن ها برای نخستین بار در سال 2022 کاهش پیدا کرد، در سال میلادی گذشته، رشد ملایمی را تجربه نمود و به 171 میلیارد دلار رسید.



به گزارش سایت شیک به نقل از ایسنا، گزارش سالانه «وضعیت موبایل» که توسط شرکت اطلاعات اپلیکیشن data.ai انتشار یافت، نشان داد هزینه های مصرف کننده برای اپلیکیشن ها در اپ استور، گوگل پلی و فروشگاه های اپلیکیشن چینی، در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل از آن، سه درصد رشد کرد و به ۱۷۱ میلیارد دلار رسید. بخش رو به رشدی از کل هزینه مصرف کنندگان در اپلیکیشن ها و نه بازی های تلفن همراه حاصل شده است که تا حدی تحت تاثیر موفقیت تیک تاک بود. با این وجود، دانلود اپلیکیشن ها در سال میلادی گذشته، ثابت ماند و ۲۵۷ میلیارد بود که تنها حدود یک درصد نسبت به سال ۲۰۲۲، افزایش داشت.

رشد بی وقفه اقتصاد اپلیکیشن ها در سال ۲۰۲۲، با رکود پساکرونایی مواجه گردید، برای اینکه هزینه های مصرف کننده عادی شد و رکود اقتصادی موجب شد افراد بیشتری در هزینه ها صرفه جویی کنند. اما سال میلادی گذشته، همه چیز بار دیگر در راستای مثبت حرکت کرد.

هزینه های مصرف کننده برای اپلیکیشن های غیربازی در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل از آن، ۱۱ درصد رشد کرد و به ۶۴ میلیارد دلار رسید. اپلیکیشن های اجتماعی و اقتصاد تولیدکنندگان محتوا، این رشد را هدایت کرد و تیک تاک به پیشتازی آنها کمک کرد. به عنوان مثال، سال گذشته، اپلیکیشن ویدئویی کوتاه تیک تاک، به نقطه عطف جدید بیش از ۱۰ میلیارد دلار هزینه در طول عمر رسید و نخستین اپلیکیشن غیربازی بود که به این نقطه عطف رسید. برای امسال data.ai پیش بینی می کند که درآمدزایی از مصرف کنندگان در اپلیکیشن های اجتماعی، ۱۵۰ درصد رشد خواهدنمود و به ۱.۳ میلیارد دلار خواهد رسید.

در بخش های دیگر، بیش از ۱۵۰۰ اپلیکیشن و بازی در سال ۲۰۲۳، بیش از ۱۰ میلیون دلار درآمد سالانه داشتند، در صورتیکه درآمد ۲۱۹ اپلیکیشن، از ۱۰۰ میلیون دلار و ۱۳ اپلیکیشن، از یک میلیارد دلار گذشت. چهار اپلیکیشن جدید همچون رویال مچ، گوگل وان، مکس و گاردن اسکیپ، به یک میلیارد دلار در سال رسیدند.

این شرکت همین طور اشاره کرد پیشرفت های هوش مصنوعی مولد، به رشد هزینه مصرف کننده در سال میلادی گذشته کمک کرد. بازار اپلیکیشن هوش مصنوعی مولد، توسعه هفت برابری داشت و به تجربه جدید مصرف کننده مانند چت بات های هوش مصنوعی منتهی شد. بالاترین اپلیکیشن ها از نظر هزینه مصرف کننده، چت جی پی تی، Ask AI و اوپن چت، بودند. شرکت Data.ai اشاره کرد که محبوبیت اپلیکیشن های هوش مصنوعی، تقریباً جهانی بود، اما این بخش در بین بخش های اصلی در چین، ژاپن، عربستان سعودی و ترکیه، رتبه بندی نشد.

در سال میلادی گذشته، در نصب اپلیکیشن، چین در رتبه نخست ایستاد و بعد از آن هند و آمریکا قرار گرفتند. بنگلادش به عنوان سریع ترین بازار درحال رشد ظاهر شد. زیرشاخه های اپلیکیشن ها شامل مواردی مانند ابزارهای کاربردی، اپلیکیشن های راندمان، خرید، سرگرمی و عکس و ویدئو بود.

شرکت Data.ai همین طور گزارش کرد ساعات صرف شده، به ۵.۱ تریلیون رسیده است که ۶ درصد برمبنای سالانه رشد داشت. پیش بینی شده بود هزینه تبلیغات تلفن همراه در سال میلادی جاری، به ۳۶۲ میلیارد دلار برسد که هشت درصد افزایش سالانه داشت. پیش بینی برای سال ۲۰۲۴، شاهد رشد چشم گیر ۱۶.۲ درصدی و رسیدن به ۴۰۲ میلیارد دلار خواهد بود، برای اینکه هزینه های تبلیغاتی درحال بهبود از رشد کندتر در سال ۲۰۲۳ هستند.

در همین حال، در ۱۰ بازار برتر، میانگین ساعات روزانه صرف شده در تلفن همراه برای هر کاربر نسبت به سال ۲۰۲۲، رشد ۶ درصدی داشت و به بالای پنج ساعت رسید. اپلیکیشن هایی مانند یوتیوب، واتس اپ، فیسبوک، تیک تاک، کروم، اینستاگرام، نتفلیکس و اپلیکیشن های دیگر، به افزایش زمان صرف شده کمک کردند.

با این حال، بازی های موبایلی در سال ۲۰۲۳ عملکرد خوبی نداشتند و هزینه در آنها، با کاهش ۲ درصدی نسبت به سال قبل، به ۱۰۷ میلیارد دلار رسید. دانلود بازی ها تقریباً مطابق با سالهای قبل بوده و ۸۸ میلیارد از ۲۵۷ میلیارد دانلود کلی را شامل شد.

بر اساس گزارش وب سایت تِک کرانچ، اپلیکیشن برتر از نظر تعداد نصب و هزینه در سرتاسر جهان، تیک تاک بود، اما فیسبوک از نظر زمان صرف شده، در رتبه اول باقی ماند.




1402/10/25
11:48:43
5.0 / 5
243
تگهای خبر: اینستاگرام , بازی , چت , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
طراحی سایت شیک
طراح سایت شیک