سایت شیک : طراحی سایت

مخاطبان پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی چقدر افزایش یافت؟

مخاطبان پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی چقدر افزایش یافت؟

به گزارش سایت شیک، طبق گفته وزیر ارتباطات در یک سال و نیم گذشته تعداد مخاطبان پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی گاها ۵ تا ۶ برابر و حتی ۸ برابر افزوده شده است که این افزایش هم در تعداد کاربر روزانه و هم در تعداد کاربر فعال ماهانه است.



به گزارش سایت شیک به نقل از ایسنا، هفته اول آذرماه با خبر استفاده بیشتر از ۴۰ میلیون ایرانی از پیام رسان های داخلی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شروع شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعتقاد دارد توسعه پیام رسان های بومی امروز به حدی رسیده که الان بیشتر از ۴۰ میلیون نفر از مردم ایران از آنها استفاده می نمایند، در صورتیکه زمانی قابل تصور نبود که ما بتوانیم سکوهایی داشته باشیم که قابلیت میزبانی از ده ها میلیون کاربر را داشته باشند.

مساله ای که وی در حاشیه جلسه هیأت دولت هم به آن اشاره نمود و اظهار داشت: شاید اگر دو سال قبل صحبت می کردیم ظرفیت لازم در سکوهای داخلی برای کسب و کارهای داخلی بشکلی که امروز وجود دارد فراهم نبود که مهم ترین آن مخاطب است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد در یک سال و نیم گذشته مخاطبان پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی گاها تا پنج تا شش برابر و حتی تا ۸ برابر افزوده شده است. این افزایش هم در تعداد کاربر روزانه و هم در تعداد کاربر فعال ماهانه است. حضور مردم هم موضوعی است هم که برای کسب و کار مهم می باشد.

از سوی دیگر در هفته ای که گذشت وزیر ارتباطات کشورمان با هدف دیدار با وزرای ارتباطات و تجارت عراق و بررسی زمینه های توسعه همکاری ها و روابط تجاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به بغداد سفر کرد و در جریان این سفر یک روزه، دو کشور یادداشت تفاهمی در زمینه همکاریهای مشترک در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا کردند.

از دیگر خبرهای مهمی که در این هفته منتشر گردید میتوان به تعطیلی مراکز داده غیراستاندارد دستگاههای دولتی اشاره نمود. معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران در مورد وضعیت آن دسته از مراکز داده دستگاههای دولتی که در شرایط نامناسبی به سر می برند، تصریح کرد اگر مراکز داده ای را شناسایی کردیم که از استانداردهای در نظر گرفته شده، فاصله زیادی داشتند و امکان اصلاح برای آنها وجود نداشت، راهکار جایگزین استفاده از زیرساخت یکپارچه ابر دولت می باشد تا ضمن برخورداری از ضریب قابل توجهی از امنیت و پایداری؛ با تمرکز بیشتر بر افزایش کیفیت، به عرضه خدمات خود بپردازند.

علاوه بر موارد گفته شده اجبار اپراتورها به عرضه بسته های متنوع اینترنتی دیگر خبر مهمی بود که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر گردید.

سپهر دادجوی توکلی - در گفتگو با ایسنا، اعلام نمود که شورای رقابت ضد این اقدام اپراتورهای عرضه دهنده خدمات اینترنتی (براساس شکایت های واصله از جانب مردم) مصوبه ای صادر و اپراتورها را ملزم کرد که بسته های اینترنتی متنوع تر با حجم بالا که در واقع ذائقه مصرف کنندگان را پاسخ می دهد، عرضه کنند.

بر این اساس شورای رقابت در جلسه ۶۲۳ خود که سه شنبه هفتم آذر ماه برگزار شد، اپراتورهای تلفن همراه عرضه بسته های با حجم بالا با مدت زمان مصرف کوتاه که در واقع نوعی انحصار عرضه خدمات بسته های اینترنتی است را مورد مخالفت قرار داد و تصویب کرد که این اپراتورها ملزم به عرضه بسته های متنوع با حجم بالا در زمان عادی هستند.

اواسط هفته همینطور همایش تبیین قوانین توسعه دولت هوشمند و حکمرانی داده های ملی با حضور مسؤلان برگزار شد.

رضا باقری اصل- دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات- در این همایش اظهار داشت: هم اکنون که وارد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند می شویم که بیشتر از ۵۲۰۰ شناسنامه خدمت و در حدود ۶۳ درصد متصل هستند، کاملا مشخص است که بعضی دستگاه ها مانند تأمین اجتماعی، آموزش و پرورش و امور مالیاتی در این عرصه پیشرو هستند.

در این همایش آخرین وضعیت اتصال دستگاه ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند توسط معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات تشریح شد. به قول وی در سال ۱۴۰۰، ۱۰ دستگاه، در سال ۱۴۰۱، ۱۲۹ و در آذرماه سالجاری ۱۳۷ دستگاه متصل شده اند. همینطور ۲۹ میلیون کاربر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند داریم که احراز هویت و ثبت نام کرده اند و از مرحله اتصال گذر کرده اند و مبحث اتصال جدی ندارند و بحث تکمیل خدمات را پیگیری می کنند.





منبع:

1402/09/11
10:13:39
5.0 / 5
234
تگهای خبر: آموزش , اپراتور , ارتباطات و فناوری اطلاعات , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
طراحی سایت شیک
طراح سایت شیک