سایت شیک : طراحی سایت
برای جلوگیری از انحصار ؛

لایحه جدید آمریکا برای تجزیه بخش تبلیغات گوگل و متا

لایحه جدید آمریکا برای تجزیه بخش تبلیغات گوگل و متا

به گزارش سایت شیک، دولت آمریکا  برای محدودکردن انحصار تبلیغات آنلاین فقط به شکایت ازشرکت هابسنده نمی نماید. گروهی ازسناتورهالایحه ای را باهدف تجزیه کسب و کار تبلیغات شرکت هایی مانند گوگل و متا عرضه کرده اند.


به گزارش سایت شیک به نقل از انگجت، این لایحه شرکتهای بزرگ تبلیغات دیجیتال که تراکنش هایی بیشتر از ۲۰ میلیارد دلار را کنترل می کنند، اجازه ندارند مالک پلت فرم های تبادل تبلیغات و همینطور تقاضا یا تأمین آن باشند. مالک یک پلت فرم تأمین تبلیغات آگهی آنلاین نمی تواند سیستم طرف تقاضا یا برعکس را دراختیار داشته باشد. در این میان شرکت هایی که خرید و فروش تبلیغات را انجام می دهند، نمی توانند پلت فرم های دیگری داشته باشند. شرکت هایی با حجم متوسط یا بزرگ تر که تراکنش هایی بیشتر از ۵ میلیارد دلار را کنترل می کنند هم به جای آنکه مناقصه تبلیغات را به صورت عمدی طوری انجام دهند که به سود عملیات های خودشان باشد، باید فرآیند را به بهترین شکل اجرا کنند. آنها باید شفاف باشند و دسترسی عادلانه به قابلیت های فنی و داده را فراهم نمایند. اگر آنها کسب و کارهایی در ۲ سوی بازار انجام دهند، باید اقداماتی جهت کاهش سواستفاده و تضاد منافع انجام دهند. تلفیقی از سناتورهای دوجناح دموکرات و جمهوریخواه آمریکایی همچون مایک لی، ایمی کلوبوچار، تد کروز و الیزابت وارن از لایحه مذکور پشتیبانی کردند. آنها هدف نهایی لایحه به صراحت اعلام نموده اند و انتظار دارند در صورت تبدیل شدن لایحه به قانون، گوگل و متا بخش های قابل توجهی از کسب وکارشان را جدا کنند. البته به قول سیاستمداران امکان دارد آمازون هم مشمول لایحه AMERICA شود اما سناتورهای پشتیبان لایحه گوگل را بعنوان هدف اصلی آن مشخص کرده اند. آنها با عنایت به آنکه شرکت مذکور با شکایت های مختلف از جانب وزارت دادگستری ایالت های مختلف آمریکا روبرو است، گوگل را به دستکاری در بازار تبلیغات به روشی غیرعادلانه متهم کرده اند.


منبع:

1402/01/15
15:31:38
5.0 / 5
483
تگهای خبر: آنلاین , خرید , دیجیتال , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
طراحی سایت شیک
طراح سایت شیک